Welkom/ Welcome

Vanaf augustus 2011 tot augustus 2012 zal Tina in Thailand zijn. Volg haar avonturen in de berichtgeving.

From August 2011 till August 2012 Tina will be in Thailand. Follow her adventures in the reports.

zaterdag 28 januari 2012

Bicycle transportation


Since the teachers at CRICS had an in-service day on Wednesday and the students were off, my taxi to school was not available. This was a great chance to bike to school for the first time: distance: 12.07 km. which took me 47 minutes and 14 seconds to cover. Not bad, if I don’t say so myself. The only time I used the electric motor was over the bridge and at the busy intersections.  I used to bike this distance every day in Holland before I moved to Harderwijk 7 years ago. The timing was about the same. Unfortunately the road facilities for bicyclists aren’t as comfortable as in Holland. The cyclist is just part of the traffic on the road. When the traffic is particularly heavy it’s scary crossing a major road to make the necessary u-turn to go the opposite direction. Sometimes I just prefer to bike the extra distance to cross at a less crowded intersection or at a traffic light. And sometimes heavenly intervention clears the road for me to cross!
Sunday is my second board run. Unfortunately when I entered the country after my trip to Cambodia, I got the wrong visa stamp forcing me to go this weekend. We have arranged an outing with several colleague at the same time. Two birds with one stone.
My weekend walk lead me over the new highway which is being built fairly close to my neighborhood. For months road construction on the foundation of the road has been taking place. In 5 cm layers red dirt is trucked in, spread out, rolled, watered down, and rolled again. I am guessing that there must be about 3 meters of foundation put down before the concrete is poured. This is a very time consuming process but gives lots of workers jobs. I hope the road will be done by the time I leave, but my landlords don’t think that will happen.
Talk of the oncoming March and April heat is entering many of our conversations at school. I’m trying to enjoy the wonderful “cooler” temperatures even though I get chased out of the sun by the afternoon because it’s just too hot. Maybe we are just getting ourselves morally prepared for 40+ degree days and 30+ nights. For now, I just won’t think about that, or at least try not to.

De docenten hadden woensdag een ontwikkeldag en de leerlingen waren vrij. Dus mijn taxi reed die dag niet. Het was een goede gelegenheid om mijn fiets te pakken en voor de eerste keer de rit naar school te maken: afstand 12.07 km in 47 minuten en 14 seconden. Niet slecht vind ik zelf. Vroeger toen ik nog in Putten woonde deed ik zo’n rit dagelijks naar mijn werk in Harderwijk. Deze week gebruikte ik de elektrische motor slechts voor de brug over de rivier en over de drukke kruisingen. Helaas ontbreken er fietspaden op de wegen. De fietsers zijn gewoon deel van het verkeer op de weg. Als er veel verkeer is dan is het nogal eng om de weg over te steken om de u-turn te maken om in de andere richting te gaan. Soms kies ik om verder te fietsen om bij een minder drukke weg of bij een verkeerslicht over te steken. En soms is er Goddelijke interventie om de weg vrij te banen voor mij!
Zondag wordt mijn tweede “border run” om mijn visa te verlengen. Helaas toen ik via Bangkok het land weer binnen kwam vanuit Cambodja, kreeg ik de verkeerde stempel in mijn passport en moet nu weer naar Myanmar zoals in begin november dat deed. Een aantal collega’s gaan mee voor een toeristisch uitje, twee vliegen in een klap.
Mijn weekend wandeling bracht mij over de rondweg die gebouwd wordt in mijn buurt. Maandenlang zijn er al werkzaamheden aan de fundering van de weg. In lagen van 5 cm wordt rode klei in vrachtwagens binnen gereden, dan verspreidt, gewalst, met water overgoten en weer gewalst. Ik vermoed dat er ongeveer 3 meter fundering onder de beton zal liggen; een langdurig proces maar goede werkgelegenheid voor de inwoners van de stad. Ik hoop dat ik het project af zal zien maar mijn huurbazen betwijfelen het.
Men praat veel over de hitte die in maart en april Thailand zal overspoelen. Ik probeer van de “koelere” momenten te genieten, hoewel ik toch in de middag uit de zon wordt gejaagd. Het is dan gewoon te heet. Al het praat is om ons klaar te maken voor de temperaturen van 40+ overdag en 30+ ’s nachts. Voor nu, wil ik er even niet aan denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten