We are 3
days into the ESL summer program. There is a fantastic team of 3 qualified
teachers and 6 teaching assistants besides myself. Another colleague is also
assisting with the testing. Each day I see an improvement in activities,
insight into the teaching strategies, and bonding of students and teaching
staff. I am encouraged.
This is a
learning situation for all of us. I am the only language teacher among the
staff. One is a business teacher, another a science teacher, another a math teacher.
The young age of the students is new for most of us. Several of the assistants
have never been in this teaching role before. This is a definite stretching
experience for all of us.
I see my
Dutch side (as I consider it) coming out in my leadership role. And this is not
always something to be proud of. As my American friends motivate the workers
with words of encouragement, I hammer them with continual “learning points”.
There must be a happy medium somewhere. I will find it soon.
Wij zijn drie dagen onderweg in het ESL Zomerprogramma. Ik
heb een geweldige team met 3 gekwalificeerde docenten en 6
onderwijsassistenten. Daarnaast is er een ander collega die assisteert met het
toetsen. Elke dag zie ik verbetering in de activiteiten, inzicht in de
lesstrategieën, en het samenbinden van de leerlingen en de docenten. Ik ben
bemoedigd.
Dit is voor allen een goede leerervaring. Ik ben de enige
taaldocent onder de staf. Een is een economie docent, de ander een natuurwetenschap
docent en de derde een wiskunde docent. Voor de meeste assistenten is dit de
eerste ervaring in het lesgeven. Wij worden allen verrijkt door deze ervaring.
Ik zie mijn Nederlandse zijde (tenminste zo zie ik het)
bovenwater komen. En dat is niet altijd positief. Terwijl mijn Amerikaanse
collega motiveert de medewerkers met bemoedigende woorden, sla ik ze om de oren
met “leerpunten”. Ergens tussen in is de juiste weg. Die ga ik spoedig vinden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten